????????????????Dnia 22 kwietnia 2022 roku w piątek o godzinie 11:00 odbyła się w I LO w Pile VII edycja Ogólnopolskiego Konkursu TURBOLANDESKUNDE – WĘDRÓWKA PO KRAJACH NIEMIECKIEGO OBSZARU JĘZYKOWEGO – NIEMCY – etap regionalny.
 
????????????????Do etapu regionalnego zakwalifikowało się 5 drużyn z różnych szkół: Zespół Szkół Budowlanych z Piły, Zespół Szkół Ekonomicznych z Piły, Liceum Ogólnokształcące Mistrzostwa Sportowego w Piłce Siatkowej z Piły, I Liceum Ogólnokształcące z Piły oraz Zespół Szkół im. S. Staszica z Piły.
 
????????????????W konkursie reprezentował naszą szkołę zespół z klasy 1b w składzie: ❤WOJCIECH MIKOŁAJEWSKI, ❤MICHAŁ SZYMCZAK ORAZ ❤JAKUB ŚWIST z klasy 1b, którzy zajęli zaszczytne ????????II miejsce. Opiekunem w/w drużyny był pan Jarosław Lemanowicz. Chłopcy nie zakwalifikowali się co prawda do ostatniego etapu tego konkursu, który odbędzie się w czerwcu w Krakowie, ale i tak jest to wielkie wyróżnienie i satysfakcja z poświęconego na przygotowania czasu.
GRATULUJEMY WAM Z CAŁEGO SERCA!!!
 
????????????????Organizatorom konkursu: Polskiemu Stowarzyszeniu Nauczycieli Języka Niemieckiego dziękujemy za możliwość sprawdzenia poziomu swojej wiedzy w tak ciekawym konkursie, a Pani Jolancie Mrotek-Szczepkowskiej – koordynatorce regionalnej konkursu dziękujemy za bardzo sprawne i profesjonalne przeprowadzenie konkursu oraz ciekawą atmosferę rywalizacji z innym szkołami z Piły.
 
????????????????Konkurs odbywa się pod patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego (IDV) oraz przy wsparciu Goethe Institut w Krakowie i Warszawie.
 
????????????????Myślę, że wszystkie cele konkursu zostały zrealizowane i będą jeszcze realizowane podczas etapu ogólnopolskiego w Krakowie, a są to:
· rozbudzanie i pogłębianie zainteresowania krajami niemieckojęzycznymi,
· propagowanie wychowania proeuropejskiego,
· rozbudzanie otwartości na inne kultury,
· krzewienie ducha tolerancji i szacunku wśród uczniów,
· doskonalenie umiejętności i wykorzystywania technologii komputerowej i informacyjnej do poszerzania i prezentacji własnej wiedzy,
· rozwijanie kapitału społecznego młodych ludzi,
· doskonalenie umiejętności prezentacji własnych osiągnięć i współpracy w grupie,
· przygotowanie uczniów do dalszego kształcenia językowego,
· przyzwyczajanie uczniów do sprawdzania swojej wiedzy i umiejętności poprzez udział w konkursach.
 
Aleksandra Gondek-Sujka – nauczycielka języka niemieckiego – członek jury
Jarosław Lemanowicz – nauczyciel języka niemieckiego – opiekun drużyny