🌏Dnia 22 kwietnia w naszej szkole w związku z Dzień Ziemi odbyły się wykłady przygotowane przez klasę geograficzno-językową ❤2g❤. Uczestniczący w zdarzeniu uczniowie mieli okazję dowiedzieć się nie co więcej o takich zjawiskach jak zanieczyszczenie światłem, czy też o wpływie topnienia lodowców na życie planety. Warto dodać że, klasa 2g posadziła młodego buka🌳, z myślą o oczyszczającym powietrze działaniu drzew. Również w tym dniu klasa 💚2ch i klasa 🩵2e sprzątały linię brzegu rzeki Gwdy.

🌏Rozstrzygnięto konkurs na najlepsze zdjęcie promujące ekologiczne zachowania (I miejsce zajęły klasy 🏆1ch🏆2e).

Gorąco dziękujemy zespołowi bębniarzy 🪇Djembe Planet🪇 za wspaniałą oprawę muzyczną.
 W imieniu organizatorów i Planety Ziemi dziękujemy klasie 1g, 1a, 1ch, 2ch, 2e i 3b za udział w wydarzeniu.

Jolanta Tancogne /nauczyciel geografii/

Foto relacja z Uroczystego Zakończenie Roku Szkolnego Maturzystów 2023/2024🍀

Fot. Aleksandra Sawińska, Paweł Łojewski

🏰👑Wycieczka klasy 💜1e💙1f do Malborka była niezwykłą podróżą do średniowiecznej historii i architektury.
Gdy tylko dotarliśmy do rezydencyjno-obronnego zamku, ogarnęło nas poczucie zdumienia i zachwytu. Pani przewodnik oprowadziła nas przez labirynt historycznych zdarzeń, malując nam obraz minionych epok i odkrywając tajemnice każdego zakamarka.

🏰👑Wielki Refektarz, jak strona starożytnej księgi, opowiadał historię, zdobiąc ją freskami przeszłości. Sala Królewiecka jawiła się nam jak karty historycznych kronik, a Kaplica św. Anny witała nas jak stara opowieść o wierze i nadziei. Największym kunsztem opowieści był jednak Letni Refektarz, który wydawał się wypełniony dźwiękami minionych wieków.

🏰👑Wycieczka była dla nas niezapomnianym doświadczeniem, które poszerzyło nasze horyzonty i wzbogaciło wiedzę o historii i kulturze naszego kraju.

wychowawcy: Joanna Tomczewska, Iwona Narożny, Agnieszka Kempna, Krzysztof Jaros
......

💚30 kwietnia klasa 2e🧫🧪 udała się na wycieczkę do Bornego Sulinowa🏚️🌳.

💚Na początek grupa odwiedziła Muzeum Militarnej Historii w Bornem Sulinowie 🏛️🛩️, gdzie miała okazję zobaczyć jedyną w swoim rodzaju kolekcję pojazdów militarnych oraz posłuchać interesujących ciekawostek na ich temat. Młodzież i wychowawcy mogli również poczuć się jak prawdziwi "czołgiści" wchodząc do kabin maszyn. Na koniec wizyty w muzeum całej grupie zostało zrobione 📸zdjęcie na radzieckiej haubicy 2S1 GOŹDZIK.

💚Następnie pod okiem przewodnika klasa mogła docenić bogate walory historyczne Bornego🏰. Wszyscy ujrzeli Dom Oficera🏚️, który słynął z siedziby lokalnej telewizji. Oprócz tego grupa zobaczyła również niemieckie wille, a także Kościół pw. św. Brata Alberta⛪ pełniący dawniej funkcję radzieckiego kina.

Wychowawcy: Anna Hoffmann-Rothe, Sylwia Solak-Kujawska
#wycieczkiwNafcie #iloveNafta #i❤Nafta

22 kwietnia klasa 💙2e💙 wraz z wychowawczynią Panią Anną Hoffmann-Rothe, oraz klasa 💚2ch💚 wzięły udział w sprzątaniu terenów wokół rzeki Gwdy przy okazji realizując projekt chemiczny z analizy wody💦, gleby🌍 i powietrza💨.

Serdecznie dziękujemy Pani Magdalenie Towalewskiej za pomoc.

Anna Hoffmann-Rothe /nauczyciel chemii/
#projektywNafcie #chemiawNafcie #iloveNafta #i❤Nafta

L'elegance de la France🚍🧳🎀🥖🎈

🎀Wycieczkę do Paryża zaczęliśmy od najbardziej charakterystycznego punktu w tym mieście, czyli 🗼Wieży Eiffl'a. Zobaczyliśmy ją z każdej perspektywy. Część z nas miała okazję zostać nazwanym Schakirą lub Lady Gagą. Największe wrażenie jednak zrobił na nas widok rozpościerający się ze szczytu wieży. Podczas 🚢rejsu po Sekwanie poznaliśmy historie zabytków Paryża, a następnie przeszliśmy się Polami Elizejskimi, aż do Łuku Triumfalnego. Na dobre zakończenie dnia spacerowaliśmy po dzielnicy Montmartre, gdzie znajduje się słynny plac Pigalle🎭teatr Moulin Rouge.

🎀Drugiego dnia udaliśmy się na zwiedzanie 🌇Wzgórza Monmartre, czyli urokliwej dzielnicy Paryża z wieloma perełkami architektonicznymi takimi jak ⛪Bazylika Sacre Coeur. Odwiedziliśmy również 🏰Pałac Królewski w Wersalu.

🎀Trzeciego dnia odwiedziliśmy ⚰Cmentarz Rece-Lachaise, gdzie mieliśmy zaszczyt złożyć bukiet biało-czerwonych róż na grobie 🎹Fryderyka Chopina. Udaliśmy się również do Słynnego 🎨Luwru na spotkanie ze sztuką z różnych epok i stron świata. Następnym punktem programu było zwiedzanie 🌇Dzielnicy Łacińskiej, w której mieliśmy okazję zobaczyć: Sorbonę, Panteon, College de France, Kościół św. Genowefy i Ogrody Luksemburskie. Pod koniec dnia zobaczyliśmy ⛪katedrę Notre Dame, znajdującą się na wyspie la Cite, która jest kolebką Paryża.

🍒Wisienką na torcie i wytchnieniem dla głów przepełnionych wiedzą był całodniowy pobyt w bajkowym 🎢Disneylandzie. Każdy z nas mógł poczuć dreszczyk emocji lub zamienić się w królewnę, królewicza lub inną postać z bajki.